Gribskovs hotline til kritik af plejefirma får selv kritik
GRIBSKOV: Den hotline, som borgere og pårørende har kunnet ringe til i Gribskov Kommune, hvis de havde kritik af plejefirmaet Attendo, får nu kritik, skriver Lorry. Plejefirmaet er flere gange blevet kritiseret af både fagorganisationer, tidligere ansatte og borgere, og hotlinen blev derfor åbnet.
Hotlinen har begrænset åbningstid, og samtidigt skal man ringe på kommunens hovednummer. Det har fået Gribskov Ældreråd til at kritisere hotlinen. Ældrerådet kræver derfor, at telefonlinjen bliver mere tilgængelig og direkte.
Social- og sundhedsdirektør Mette Birbaum forklarer til Lorry, at kommunen har valgt, at hotlinen skal gå gennem kommunens hovednummer, fordi det er et nummer, som folk allerede kender til. Kommunen har haft tre henvendelser til hotlinen siden åbningen, og har ifølge direktøren ikke fået meldinger om, at borgerne havde problemer med at komme igennem.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.